(My Summer of Love)

angol, 2004. 83 perc

rendező: Pawel Pawlikowski

Kicsit untam a filmet, pedig értettem, miről szól. Komolyan és érzékletesen mesélt a felnőttléc (vagy lehet lét is) magasságában táncoló kétségbeesésről. Na jó, nem szó szerinti kétségbeesésről, hanem inkább annak eldöntése alaktalanságáról, milyen is a világ.

Olyan-e, ahogyan látjuk, tapasztaljuk, érzékeljük, vagy ezek a szeletek helyzetünkből adódóan determinikusak? Tudunk-e változtatni rajtuk, befolyásolni képesek vagyunk-e, a magunk örömére formálhatjuk-e. Abban a korban plaszticiv minden, de főként magunk. Azaz dehogyis! Mi merevebb: a készen (?) kapott világ, vagy az érző-lélegző individuum?

Az egyik lány biztosan kapaszkodott Nietzschébe, Freudba, ám én mégis a másikkal szimpatizáltam. Nem kellenek mások eszméi, ha meg akarjuk ismerni, tudni és irányítani a világot - haladjunk a saját elképzeléseink útján! Csak nem befolyásolni, kérem szépen! Különben nem én leszek a világban, hanem egy másban egy valaki. Zavaros? Akár a világ.

Naszóval Szerelmem nyara. Azért kár, hogy untam...

Szerző: siz1977  2007.05.07. 22:27 Szólj hozzá!

Címkék: angol

A bejegyzés trackback címe:

https://siz1977.blog.hu/api/trackback/id/tr2172435

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása