(Premonition)

amerikai, 2007. 110 perc

rendező: Mennan Yapo

Szerintem Sandra Bullock-nak jól áll a thriller. Egy ilyen műfajú film (el)szenvedő hőseként ugyanis nincsen sok dolga az ember fiának-lányának: rémüldözni, ijedten nézni, kapkodni-futni, iszonyodni... stb. Ezek pedig annyira nem megterhelő színészi feladatok. Jó, jó, néha drámaiságot is kell vinni a dologba (pl. mikor megtudja a főszereplő, hogy a férje halálos baleset áldozata lett), de ezzel már csak elboldogul valahogy az aktor, ha úgysem ez a film központi motívuma (mármint a fejlett drámaiság). Egy szó mint száz: Sandra nekem tetszik ebben a szerepkörben, hiszen jócskán kinőtt már ő is mosolygós fruska karakter életkorából. Bocs.

Az már más kérdés, hogy a Megérzés nem a legjobb film. Rendben van, túlzottan rossz sem, hiszen a témája számomra nagyon érdekes (a hét random-szerűen megélt napjai). Én komálom az idősíkokkal játszadozó mozikat, a nem lineáris elképzeléseket, ahol elő kell vennie az embernek az agyát is, nem csak a látóidegrendszerét. Ez pedig olyan. Persze az is benne van a pakliban, hogy a rejtély napvilágra kerülése után már elvész a feszültség.

A Megérzéssel egy darabig semmi baj, növekszik a talány, a feszültség; néha hol világosodik a "kép", hol egyre inkább homályosul. De amikor erőnek erejével a felszínre bukkannak a logikai hiányosságok (értsd "óriáshibák"), már az elmém harcol az érzelmeimmel. És tisztán az előbbinek áll a zászló. El nem tudom képzelni, hogy nem vettek észre akkora bakikat (ha nem is a forgatókönyvben, de legalább a kész film végigülése után), mint a nagyobbik lány arcának összeszabdaltsága! (A film kezdetén szerda van, és a lány arcának semmi baja, míg később kiderül, hogy az előtte lévő napon, tehát kedden futott bele az üvegajtóba.)

Őszintén megijedtem a film végén is, hogy valahogy életben tartották a lányok által (én persze nem értem, miért...) körülrajongott Julian McMahon-t, de "csupán" azzal cseszték el az ígéretesen borzongató negatív befejezést, hogy a filmbeli Sandra a férj halála előtt teherbe esett. Könyörögve kérdezem: miért kell mindig a cukormáz, a melasz? Miért kell pozdorjává zúzni egy nagy műgonddal (hm, hm, a hibákat nem számítva) felépített atmoszférát?

A francnak kell mindennek mindig jól végződnie? Hát vajon ezt tanultuk a valódi élettől...? Valahogy nem úgy rémlik.

Szerző: siz1977  2007.07.07. 22:55 Szólj hozzá!

Címkék: amerikai

A bejegyzés trackback címe:

https://siz1977.blog.hu/api/trackback/id/tr94113757

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása